Ha a gyermek még óvodás, akkor azért nagyon fontos, hogy már egészen korai kisgyermekkorban felfigyeljünk az eltérő fejlődésre, hogy mielőbb szakemberhez forduljunk és lehetőleg már 5 éves (nagycsoportos) korban megkezdjük a gyermek célzott fejlesztését, mert így meg tudjuk előzni az iskolai kudarcok kialakulását.
Az iskolai kudarcok nagy többségének hátterében az idegrendszer éretlensége áll. Ha az alapozó terápia segítségével újrastrukturáljuk az idegrendszert, az iskolai problémák fokozatosan megoldódnak.
Szervezetünket folyamatosan érik ingerek, minden beérkező ingerre van motoros, mozgásos válasza az idegrendszernek. Sokféle csatornán, sokféle inger éri egyszerre testünket, ezek felfogása és összerendezése sokszor nehéz feladatot jelent. Mind az egyes érzékek működésében, mind az érzékletek összerendezésében felléphetnek nehézségek. Az érzékletek összerendezésének – a szenzoros integrációnak – a zavara, képtelensége az idegrendszer éretlenségének a következménye.
Milyen esetben javasolt:A nyugodt iskolakezdésért!
Ez a fejlesztésünk is kiscsoportos foglalkozás keretein belül zajlik, ahol a fejlesztő mindig egy-egy tanuláshoz szükséges részterület fejlesztését célozza meg. Nild terápiás elemek is megjelennek a foglalkozások alkalmával.
Módszereink változatossága, a nyugodt légkör, a játékos feladatmegoldás, az interaktív foglalkozások lehetőséget biztosítanak a sikeres iskola kezdéshez.
Kiknek ajánljuk:A NILD Tanulási Terápia, egy komplex fejlesztő terápia (nyelvi, matematikai és tanulás módszertani területeket fejleszt) tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek számára, amely integráltan fejleszti az összes tanuláshoz szükséges képességet, és részképességet. Öt éves kortól alkalmazható, minden korosztálynál.
Korai fejlesztésre azoknak a gyermekeknek van szüksége (0-4 éves korig), akiknek fejlődése eltér az életkori átlagtól. Abban az esetben, ha gyermeke fejlődésével kapcsolatban elbizonytalanodik, érdemes korai fejlesztéssel foglalkozó szakembert felkeresni, aki egy komplex vizsgálat keretében megismeri a gyermek eddigi élettörténetét, a probléma mibenlétét, illetve megfigyeli a gyermek mozgását, értelmi fejlődését, reakcióit, érzelmi életét, érzékszerveinek működését, játéktevékenységét, szociális viselkedését. A komplex vizsgálat során a szakember tanácsokkal, feladatokkal látja el a szülőt.
A homloklebeny terápia egy speciális mozgásterápia, mozgásos gyakorlatok segítségével ingereljük az úgynevezett frontális lebeny, homloklebeny területét. A mozgással elsajátított, begyakorolt, több területet egyszerre aktiváló -beszéd, gondolkodás, kéz-láb-fej - gyakorlatok által tanulási helyzetben is aktiválódnak az általunk tréningezett készségek, amit aztán az élet egyéb területein is bekapcsolhatunk.
Olyan gyermekeknek ajánljuk:Széleskörű logopédiai ellátást nyújtunk a beszédhibával, beszédzavarral, nyelv- és beszédfejlődési zavarokkal, vagy az utóbbiak maradványtüneteivel küzdő gyermekek, fiatalok és felnőttek számára.
Kínáljuk mindazoknak az érdeklődőknek, akik saját vagy gyermekük beszédének állapotáról szívesen beszélgetnének szakemberrel. Sok szülő nem tudja, hogy felmerülő kérdései valós problémára vonatkoznak-e, aggodalmaik jogosak vagy eltúlzottak-e. Ennek eldöntéséhez tudunk segítséget adni a részletes diagnosztika, majd szükség esetén a megfelelő logopédiai foglalkozások formájában.
A kineziológia egy olyan természetgyógyászati módszer, amellyel a testi-lelki-szellemi harmóniánk és egészségünk megőrzése vagy azok helyreállítása lehetséges.
A kineziológiai kezelés, melyet oldásnak nevezünk, során az egyén jelenlegi problémájának hátterében lévő lelki okokat tárjuk fel a korrekciós technikákkal pedig megszüntetjük azokat.
A kezelés lehetőséget nyújt arra, hogy a jelen betegség okát, az adott probléma gyökerénél tárjuk fel és szüntessük meg.
A módszer alkalmas többek között: